Bilder från rhodos

Det var vi som var på resan =)
Våran lilla lägenhet.. och ja man får ha det stökigt när man är utomlands.
Våran säng, stenhård men helt ok.
Öys fyller upp kylen med diverse saker.
Var in till Rhodos city en dag och strosade runt och åkte båttur.
Massa båtar i alla storlekar.
Alla storlekar som sagt.
Några lyxyachter som man gärna skulle vilja äga
Ett slott i bakgrunden kanske.. har dålig koll på historien där. (eller typ överallt) Men fint var det och många smågator. Vi tog en iskall frappuchino på starbucks, så himla gott när svetten rinner ner för ryggen när man är ute och strosar.
Denna båt åkte vi en tur med. som hade...
glasbotten.
Vi som svettas och mår gott.
Denna båt tog oss en bit runt ön
Vi låg på samma ställe vid stranden varje dag, nära och bra till Annas catan där vi köpte asgoda luncher. Pita chicken och club sandwich var mina favoriter.
Maten gjorde oss inte besviken..
Steniga stränder längs med vattnet men lite längre ut blev det sand.
Mumsiga drinkar
Stranden var lite kul att den var stenig. Alla såg mycket obekväm ut när de gick ner till vattnet med heta stenar under fötterna.
Frukost köpte vi upp till oss och åt på balkongen.
Snorkling på G
Denna lilla sötnos kom och hälsade på oss varje gång vi spelade biljard på hotellets cocktailbar. Jag vann by the way!
Hotellets pool
Lycklig!
Har fler bilder men nu får det vara nog.

Wonderful time

Då är jag tillbaka i Stavanger efter en underbar resa på Rhodos.. Vi har mest tagit det lugnt och myst till tusen, precis det vi var ute efter. Men en vecka går alldeles för fort, 10 dagar är lagom.
Vi badade i poolen en dag bara.. annars har vi stekt fläsket på stranden. Så fuskigt att Öys har legat i skuggan hela veckan utom en dag och ändå är han solbrunare än mig. Ska sluta pressa jag!
Har varit på en tur med en båt runt halva ön (superfint).. sen åkte vi en båt där det var glasbotten men då såg vi mest bara småfisk.
Ätit massa god mat, snorklat och druckit Mythos (deras otroligt goda öl)..
Inte ett enda moln så långt man kunde se och ca 35 grader varmt. Lovely!
Öys klämde sönder handen på mig på flygturen hem, blev lite mycket turbulens och luftgropar. Han tror alltid på dödliga utgångar när man flyger men han överlevde den här gången också. Det gjorde inte min hand.
Direkt när jag kom hem i söndags så började jag må dåligt. Nu ligger jag i feber, ont i halsen och en otrolig huvudvärk. Orkar därför inte lägga upp några bilder nu..
Svettas och fryser om vartannat, inge jobbigt alls... pippitröjan åker av och på och av och på.

bokat... Åk!

Igår bokade jag och Öys en resa till Rhodos i en vecka... vi åker... imorgon!
Sooool, baaaad, drinkar, frukt och god mat, tjihooo!
Packa var det ja..
Har inte bestämt mig om jag ska ha med min braiga kamera, skulle gråta och förmodligen begå ett brott om någon stal den! Sen ser man ju hur dem slänger bagagen till och från planet. Och inte smidigt att ha den i handbagaget heller. Får se hur jag gör. Men Öys har med sin braiga lilla kamera (dock sämre än min såklart) så bilder blir det hur som helst!
Jag ska ha en underbar semester och under tiden får ni ha det så bra.

Mina trygga punkter..

Det är ni.. som jag litar på mest av allt! Finare människor finns inte för mig.

Moster Cattis, det är jag de..

Underbara barn... Jag hjärta er!

hyttå

Fint väder ger jag härmed upp.. har väntat på sommaren hela sommaren, och nu är den ju slut.
Ska försöka smöra för Öys om att vi kan ta en billig resa utomlands en vecka eftersom han har semester nu, han vill ju också ha sol. Får se hur det går...
Är i Flekkefjord jag och Öys. Åt surströmming igår och det var inte så populärt. Han smakade iaf, det är det enda jag begär. Men sen blev det att kasta resterna i sjön och spola av tallriken med trädgårdsslangen.
Låg en stor råtta på gräsmattan igår som var alldeles blöt och död.. Tror kanske det är en huggorm som bor här. Dem kan väl spotta ut sitt byte (eftersom han var alldeles klissig) om det kommer nåt som de känner sig hotat av. Kanske...

uppskatta det man har

Tillbaka i stavanger och jag har haft det underbart hemma!
Min mamma och pappa är bäst och skämmer bort en när man är hemma.
Jag älskar mina systrar mer och mer för varje gång vi ses.
Underbara vänner som hör av sig och vill träffas, fick mig en dos av Sandra W och Helene H, det var som om vi aldrig varit ifrån varandra.
Sminkat och fixat hår till fina Lina, som blev mycket nöjd och i och med det gjorde mig superglad!
Hann träffa Maria proos en sväng, hon är en person som gör mig glad av att vara närvarande.
Bott i stuga med bara systrarna, ätit god mat och träffat bästa Krisse en sväng.
Jag är en sååå glad moster som blir omgiven av världens sötaste barn... får aldrig nog av er fyra småfisar och längtar redan tills nästa gång vi ses!!
Träffat Ramona och hennes man Florian som gav mig tips om kameran (han är en kung fotograf).
Ätit pizza på knuten med... gissa vem?... Wiveka såklart! Blev ihjälpratad...
Spenderat en halv dag med min älskade farmor som inte säger annat än vettiga saker till mig.
Har nog glömt att skriva hälften men nu är potatisen klar.. ska käka surströmming. =)
Är äntligen med min Öystein!

Packa

Jag är sämst på att packa. Jag borde nog packa 3 dagar innan så jag hinner ändra massa saker lagom tills jag ska åka. Annars blir det alldeles för mycket onödigt som åker i.
Hur mycket jag än vill tacka ja så passar det inte in i mitt liv just nu. Hade dem frågat för ett år sedan så hade jag inte tvekat. Jag hoppas på bättre så småningom. Just nu behöver jag ett betalt jobb, som jag tycker det är helt okej att gå till om morgonen.
Kommer säkert inte skriva så mycket på bloggen medan jag är hemma.
Jag ska hem till Sweden.. wiihooo!

blue

Köpt ny ögonskugga..

längtar

Måndag och kors i taket bikiniväder... meeen jag har jobbat.
I lördags hamnade vi på galej i Bryne, innan så grillade vi och fick besök av Janne och Stigi. Jag fick även presenter av dem. Ett halsband och pärlörhängen. Av lilla Sebastian fick jag ett makeup kit gjord av choklad. Var bara tvungen att smaka på läppstiftet! =)
De ska ha ett litet barn till också, så himla kul att höra. Janne och Stigi är ett starkt par som man kan se upp till.
Snart ska jag cykla och handla, ska laga taco lagom till Öys kommer hem från fisketur.
Vet ni va.... på torsdag åker jag hem till mina älskade människor hemma. LÄNGTAR!
Tänker som vanligt på min älskade vän Sanra.. mitt hjärta gör ont när ditt hjärta gör ont!